Plechelmuskerk – Saasveld

Plechelmus Saasveld

Plechelmuskerk in Saasveld aan de Hoflaan met de prachtige tuin – Hoflaan 18 – 7597 LS Saasveld

De Sint Plechelmuskerk in Saasveld en de bijbehorende tuin, zijn een overblijfsel van het vroegere kasteel Saterslot. De St-Plechelmuskerk geniet al jaren bekendheid vanwege haar prachtige gebrandschilderde ramen, die allen gemaakt zijn door de Oldenzaalse glazenier en kunstschilder Jan Schoenaker. Ook heeft de kerk een bijzondere ligging op het Kerkeiland, omgeven door de oude buitengracht van het voormalig kasteel Saterslo. Achter de kerk bevindt zich een tuin met monumentale bomen en centraal daarin een beuk en een plataan van zeker 150 jaar oud.  De vijver markeert de plek waar bijna 700 jaar lang het kasteel heeft gestaan. (bron website)

Tot 1 januari 2010 is de Parochie van de H. Plechelmus in Saasveld nog een zelfstandige parochie. Vanaf genoemde datum zijn de parochies van Deurningen, Oldenzaal, Saasveld, Rossum en Weerselo samengevoegd tot één Plechelmus Parochie.

Op de website van de Plechelmus Parochie is alle informatie te vinden over zaken die met de parochie en locatie te maken hebben.

Per locatie is een overzicht beschikbaar van contactgegevens en gegevens van alle werkgroepen.

Voor Saasveld zijn dat: Kerkeiland en Saasveld Online.

NaamAdres / TelefoonBezoekurenE-mail
SECRETARIAAT:Hoflaan 18
7597 LS Saasveld
Di. 9:30 - 11:00 u en
19:30 - 20:30 uur.
Vr: 9:00 tot 11:00 uur.
plechelmusparochiesaasveld@gmail.com
Bankrekening: NL 27 RABO 030.94.33.061
ROOSTER VIERINGEN:Maria Wolbert
Ria ter Horst
mariawolbert@hotmail.com
riaterhorst50@gmail.com"
LOCATIERAAD:
PASTORAATSGROEP:

Belangrijke informatie voor de parochianen die kerken in de Plechelmuskerk Saasveld

Bij het secretariaat in Saasveld kunt u de volgende zaken regelen:

De openingstijden, telefoonnummer en e-mailadres staan aan hierboven.

Wilt u zich aanmelden als parochiaan of voorkeursparochiaan bij de Geloofsgemeenschap Deurningen dan kan dat via dit formulier. Wilt u meer weten over voorkeursparochiaan, lees dan eerst deze informatie.

Koster Plechelmuskerk Saasveld: naam

Pastoresteam: ga naar de pagina van het Pastoresteam.

Centraal secretariaat Oldenzaal:

De gegevens staan op de pagina secretariaten.

Melden van overlijden:

• Jessica Konink – ten Voorde:
  • telefoon: 074-267 0054
  • mobiel: 06 52 69 23 25

Neem voor andere vragen contact op met het secretariaat van de locatie.

BERICHTEN UIT DE LOCATIE