Kracht van het licht

Kracht van het lichtDE KRACHT VAN HET LICHT IN EN ROND DE PLECHELMUSKERK SAASVELD

Een inspirerende en meditatieve activiteit in een prachtige en passende omgeving

Eerdere succesvolle edities hadden aangetoond dat deze activiteit van licht met zang en muziek bijzonder werd gewaardeerd.

Reden om ook dit jaar opnieuw Kracht van het Licht te organiseren en wel afgelopen donderdag 3 oktober. Vanaf 19.00 uur was hiervoor een vrije inloop in de Plechelmuskerk van Saasveld.

Toen Sylvia Schepers om 19.30 uur namens de organisatie de bezoekers welkom heette was de kerk goed gevuld met ca. 200 belangstellenden. Naast de aanwezige sfeerverlichting was de ruimte in de kerk prachtig versierd en gevuld met honderden kaarsen rond het priesterkoor en de banken. Een sfeer, die de aanwezigen in vervoering bracht en die ook tijdens de gehele activiteit binnen en buiten bleef hangen. Tijdens het eerste deel van het programma in de kerk was er zang van het koor Da Capo uit Saasveld, afgewisseld met passende gedichten over verbondenheid.

Het tweede deel van het programma bestond uit een rondgang door de verlichte kasteeltuin achter de kerk. De aanwezigen kregen een kaarslicht uitgereikt, die ze meenamen tijdens deze rondgang. In het park stelde iedereen zich op rond de grote vijver om te luisteren naar een gedicht en de harmonische klanken van een gitaarensemble.

Kracht van het lichtVoor het derde en laatste deel werden de aanwezigen in de kerk getrakteerd op het bijzondere meditatieve muziek van het Twents Gitaar en Mandoline Orkest. Tijdens het spelen was het muisstil en na afloop klonk er een oorverdovend applaus.

Afsluitend kon men onder het genot van een kop koffie of thee napraten. Uit de vele reacties bleek dat men enorm had genoten van deze inspirerende activiteit in een prachtige ambiance. De

organisatie wil heel veel dank uitspreken aan de vele vrijwilligers die hebben geholpen om alles zo sfeervol te laten verlopen.